Злата Прага

Хотілося відпочинку, такого собі напівактивного: не валятися на пляжі, а бродити незнайомими вулицями, нікуди не поспішаючи, вивчаючи карту, особисто вибираючи маршрути. Наближалися свята, небувало довгі - аж п 'ять днів. Ми з подругою вибрали Прагу.

Інтереси, смаки і вимоги у нас з подругою багато в чому схожі, тому в турагентстві ми відмели всі пропозиції готелів далі Праги-2. Треба сказати, що Прага поділена на райони, починаючи від центру міста. Містчани і Мала Країна на одному березі, Влтави да Старо Місце на іншому березі утворюють район Прага-1. Трохи південніше за картою Нове Місце і Вишеград складають Прагу-2. Ми збиралися протопати весь історичний центр міста пішки і хотіли жити в гущі подій і максимально близько до цього центру.
Я не розумію тих, хто живе в дорогих готелях, типу Корінтії Тауерс або Корінтії Панорама, Прага, Дипломат далеко від центру за великі гроші! За ці гроші можна знайти що-небудь тризіркове в центрі або зовсім поруч від нього, в історичних кварталах. Рекомендую Арістон, У трьох корунок, втім, це вже реклама. Взагалі, в сучасних готелях у Празі жити гидко, не для того вона, Прага, створена, щоб насолоджуватися склом і бетоном. Це я про Хілтон.
У результаті ми з натхненням погодилися на приватний готель у Градчанах, в якому вартість двомісного номера на добу становила 70 $ (навпіл 35 $). Не кисло для трьох зірок?

Приїхали ми вночі, зустрічав нас один господар, а вранці був уже інший - і завісити це нещасне скло вдалося тільки через добу. Не те, щоб я сильно соромлива людина, але все-таки не вважаю особливо естетичним процес відправлення природних потреби навіть найкрасивішою дівчиною в світі. А я вже точно не сама.

Такі несподівані сторони відкрилися мені при проживанні в сімейному готелі. Хоча, нерозумно дорікати людям, які, загалом-то, старалися для нас - годували, зустрічали-проводжали, дружини господарів досить мило балакали (вони всі худо-бідно говорили російською) і допомагали порадою. До того ж, я завжди жила тільки в курортних зонах - може, для центру столиці 70 $ на добу за кімнату без ванної - це досить дешево? Не виключаю такого варіанту. На цьому закінчу з негативними проявами (і зовсім не смертельними, зауважу!).

До цього часу ми неабияк помаялися від спеки і згадали, як на площі біля Собору продавалися квитки на концерт у Базиліці Святого Георгія, в яку вдень ми не потрапили. У базиліці було прохолодно, в програмі стояли напам 'ять знайомі "Пори року" Вівальді і "Маленька нічна серенада" Моцарта. Що ж, сподіваюся, подруга погодиться, що ми провели цю годину із задоволенням. Концерти в Празі анонсуються на кожному розі: багато хто проходить в невеликих церквах і костелах, великі твори звучать в Рудольфінумі - великому концертному залі на набережній Влтави в Старому Місці, або в Концертному залі імені Сметани - за Староместской площею. Грають там класику, але ми бачили запрошення на "Джазовий човен" - був би час, обов 'язково б відвідали. Квитки на концерти не такі вже й дешеві. Вийшовши з базиліки, я відпустила цікаве зауваження, мовляв, якби мені вдалося послухати улюблений "Реквієм" Моцарта живцем, можна було б вважати поїздку вдалою, незважаючи на запах сирості в номері.

Отже, ресторанчики, пивнушки і кафешки зустрічаються на кожному розі, ціни до непристойності низькі. Не стану виділяти ніяких спеціальних злачних містечок - в центрі їх повно і вони всі цілком конкурентоспроможні. Мені сподобалося скрізь! Порції у них величезні. Тарілки такі, на яких ми подаємо бутербродики для 10-20 чоловік по святах. Взагалі, про чеську кухню можна сказати: п 'ять з мінусом, та ще й дешево! "Мінус" - за кнедлики. Ми ще в літаку "Чеських авіаліній" дорогою до Праги дивувалися дивною на вигляд, смак і консистенцію картоплі. Це виявилися картопляні кнедлики. А борошняні - це якийсь вологий, слизький варений хліб без корочки. Ці кнедлики завжди пихали як гарнір до національних стравів: свинині, гуляшу, і т. п. Перед від 'їздом я не витримала і запитала у офіціантки в черговому ресторанчику: "дамплінгс" англійською - це по-вашому "кнедліки"? Вона радісно закивала головою, але завантажила, коли я попросила порцію качки "without dumplings". Звичайно, на смак і колір товариша немає, але мені кнедлики отруювали життя. А качку спробувати раджу: виняткове кушання! Якщо б я їла свинину, то порекомендувала б і свинину, принаймні, подрузі сподобалося. Ще якось я замовила собі смаженого карпа - пальчики оближеш! Кухня така собі добротна, селянська, з обов 'язковою тушкованою капустою і величезними порціями. Я зараз померу від спогадів - до обіду ще півгодини...

Нарешті, ми потрапили в поштовху Карлова моста - навколо художників і торговців поробками групуються туристи, статуї святих по периметру неможливо сфотографувати - обов 'язково хтось влазить у кадр. Примітно, що і пізно ввечері, в повній темряві, і в дощовий день, народу на Карловому мосту не зменшується. Вишикувалася черга до скульптури, яка нібито приносить щастя - на почорнілому барельєфі зображення собачки відполіровано до золотого блиску численними дотиками. Вдень ми посоромилися, а вночі все-таки проштовхнулися і потрималися за "щасливі" місця, по-бабині сподіваючись на диво.

Не знаю, як Старо Місце - там завжди багатолюдно, але в Градчанах і Малостране опівночі життя завмирає.

Вже об одинадцятій вечора в ресторані попереджають, що скоро закриваються. Мене це здивувало: здавалося, Прага - місто безсонних ночей, богемних тусовок і гуляючих закоханих парочок. Тому близько опівночі робити на вулиці було нічого, і доводилося повертатися в готель, хоча за день ми так втомлювалися, що засипали міцно і швидко.

Вранці, прослухавши в сім черговий дзвіковий передзвін з монастиря, ми спокійно засипали знову.

Прохолодний душ освіжив, до восьми ми були на місці, діставшись до будівлі Концертної будівлі імені Сметани на метро. Воно знаходиться за Тинським собором у Старо Месте. Я не фанатка і не великий знавець класичної музики, просто люблю деякі твори, і "Реквієм" в тому числі. Не бачу сенсу описувати концерт, скажу тільки, що жива музика чеських виконавців вразила не менше записи оркестру під керуванням Герберта фон Карояна і співаків зі світовими іменами. І ще один плюс подруги - чоловік, найімовірніше, не пішов би зі мною ні під яким соусом.

"Жертва" подруги виявилася марною - ранок наступного дня нас зустрів сірим небом і нудним дощем. Зоопарк скасувався. Ми знову погуляли по Празькому Граду, не потрапивши до Собору Святого Вітта (про це я писала вище). Зате на Златій Вуличці було відносно вільно. Здивували низькі стелі двоповерхових, ніби лялькових, будиночків: я ледь не впиралася головою в стелю, а я невеликого зросту. Колись тут творили алхіміки, потім - майстровий люд, зараз в будинках сувенірні лавки. Щоб увійти до лавчонки, доводиться низько згинатися. На виході з вулички стоїть кам "яна вартова башта Даліборка. Всередині сиро, вузькі бійниці, голі, ніби тюремні стіни, антураж як за часів лицарів. За бійницями шумлять вікові дерева. У дощову погоду враження, що потрапив у п 'ятнадцяте століття, посилюється.

Ми ще погуляли під дощем по улюблених місцях до Старомістської площі, вдарили по сувенірах, повернулися зібрати валізи, а ввечері із задоволенням повечеряли - коли ще вийде так дешево і так смачно?